måndag 31 oktober 2011

Såna som gillar att lura till sig kunder...

Jaha nu ska jag berätta för er.

För några veckor sen var jag sjuk. Jag kunde inte andas och massa sånt, mådde skit helt enkelt. Då ringer en kille från ett ställe som heter Svensk Fondservice.
Han vill mig nått men då jag som sagt mår skit och vill bara lägga mig ner och dö ber jag han att återkomma för att jag kan inte tänka klart just nu.
Han säger då att de gör inget han skickar hem ett papper som jag kan läsa igenom i lugn och ro och på pappret finns det så att jag kan antingen kryssa i ja eller nej och skicka tillbaka detta pappret.
Jaha säger. Ja han behövde då spela in att jag säger ja till att de e ok att han skickar hemma detta papper till mig. Och jag sjuk vill bara att människofan ska lägga på går ju med på detta. Kan man inte andas blir nämligen hjärnan ur funktion.

Sen kom ett papper hem där det stod HEJ OCH VÄLKOMMEN. Men ingen ja eller nej ruta. Jahapp de kommer väl tänker jag..

Meeeen neeeeeeeej!! Sen får jag hem en faktura på nästan 700 kr (kanske inte världens största summa men jag kan faktiskt göra en hel del kul för dom pengarna)
Jag ringer då upp bolaget och förklarar situationen och vad han som ringde sagt i telefonen och sånt. Men han i telefonen var allt annat än tillmötesgående snarare tvärtom. (Han var alltså ganska van vid såna här samtal..) Jag ifrågasatte deras metod för att få folk att använda sig av deras service och om det verkligen var så att dom trivdes med att lura till sig kunder på detta sätt. Han sa bara att han kunde inte förstå varför hans kollega sagt att ett sånt där ja eller nej papper skulle skickas ut för ett sånt har dom inte.
Jag kan säga att denna man var så satans irriterande att jag till slut var tvungen att slänga på luren i hans öra.

Ooooch eftersom jag är pappas flicka så har jag ju berättat allt detta för far min och han fick alla papper som jag fått från dom. Jag blir ju bara arg och vem fan lyssnar på en 25 åring egentligen? Oss kan man ju faktiskt lura, jag är ju bevis på de iaf.
Pappa ringde iaf idag och var inte så glad, han har även han då ringt till detta ställe.. Min pappa var skitförbannad även han efter sitt samtal med dessa människor.
Han typ sa att han skulle gå ut med detta på Twitter. Pappas hårda hot är älskvärda.
Kom hem och fått ett mejl av pappa med en massa svordommar om hur arg han var på detta företag.

Så om ni blir kontaktade av Svensk Fondservice så lägg på, dom gillar att lura till sig kunder.

2 kommentarer:

  1. fan va sjukt, att de har mage alltså! bra att man har en pappa i såna lägen :)

    SvaraRadera
  2. Malin (hannafina)3 november 2011 kl. 21:57

    ÅH! jag lider med dig! DOM HAR RINGT MIG MED! hon som ringde lät typ chockad över att jag inte ville att dom skulle hjälpa mig, hon försökte verkligen övertala mig! som tur var lyckades jag iallafall tacka nej o säga åt dom att ringa veckan efter.. så när dom ringde veckan efter svarade jag inte, haha.
    ett riktigt sopigt jävla företag med andra ord!

    SvaraRadera