lördag 25 juni 2011

Midsommar på Husarö.


Igår åkte jag, Tove och Linda ut till Husarö. Efter 3,5 timmar och några dagens på båten så kom vi fram.
Vi mötte upp Jonas (vars sommarstuga de va) och hans kompisar vid bryggan och gick upp till huset.
Mkt mysigt och vi slog upp tältet så vi hade de gjort.
Sen var det dax för att äta. Mkt god mat var det och sen flödade vinet.
Min kära Tove fick för sig att gå och "vila" i tältet "några sekunder bara" redan vid niotiden.
Vi andra fortsatte. Det spelades gitarr och sjöngs. Det var riktigt kul och jag minns inte när jag skrattade så mkt senast.
Senare på kvällen fick vi för oss att gå ner till bryggan för att dansa.
Där träffade jag en ny vän. Han fick gå under smeknamnet 91an hela kvällen.
Sen gick vi tillbaka till huset.
Festen fortsatte och sen togs det nån slags lite promenad på ön.
Insåg när jag kom tillbaka att jag tappat bort mina örhängen. Fan. Jag gillade verkligen dom örhängena.
Sen fortsatte festen.
När klockan var kvart i fyra utbrister Linda: DET HÄNDER NÅTT MED TÄLTET!?!
Och ut kommer en lagom sliten Tove (sju timmar senare).
Sen vid fem var det dax att sova. Jag somnade riktigt fort.

Vaknade imorse av att jag höll på att dö av värmeslag. Trodde Linda försvunnit men hon hade bara lagt sig halv utanför tältet??
Somnade om några gånger men bestämde mig sen för att gå upp och joina dom andra.
Fan vad sliten jag var och jag förstod varför när jag insåg att mer än halva min vinbox var slut.

12.40 båten hem. Slitet att sitta på båten i tre timmar bakis. Men hem kom vi. F kom och hämtade oss och vi åkte förbi Max och käkade sen hem.
Var hemma vid femtiden och jag gick direkt och la mig. Vaknade efter sju. Segt.

Nu har jag pratat i telefon och käkat en macka. Nu ska jag in i duschen för sen ska jag möta Jessica för en liten cider.

Hoppas ni haft en toppen midsommar för det har jag haft.

(Och jag tog inte en enda jävla kort!?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar